Під час обговорення проекту Концепції та з урахуванням набутого в минулому практичного досвіду роботи педагогічних громад області щодо забезпечення й реалізації державно-громадських, соціально-просвітницьких, психолого-педагогічних, політико-правових, інформаційних і кадрових складових національного, військово-патріотичного виховання учнівської та студентської молоді працівниками департаменту взято до уваги що:

 

  • на виконання розпорядження голови обласної державної адміністрації від 30.12.2014 року №677-од розроблено заходи з посилення військово-патріотичного виховання учнівської та студентської молоді на період 2015-2020 років, у яких передбачено основні шляхи, поетапність і системність роботи з різних видів цієї діяльності;
  • відповідно до наказу департаменту освіти і науки обласної державної адміністрації від 03.11.2014р. №340, з метою посилення національно-патріотичного виховання дітей, учнівської та студентської молоді, набуття навичок громадської діяльності, використання потенціалу та тісної співпраці з молодіжними громадськими організаціями у загальноосвітніх навчальних закладах області з 01.02. 2015 року запроваджено роботу юнацьких патріотичних клубів, як структурних, об’єднавчих осередків військово-патріотичного виховання в учнівських і студентських колективах;
  • забезпечено реалізацію краєзнавчо-пошукового проекту обласного об’єднання лідерів учнівського самоврядування Тернопільської області “Авангард” - “Книга звитяги Євромайдану і АТО”;
  • заходи щодо героїзації осіб, які віддали життя за Україну та вшанування їх пам’яті, серед яких: створення інформаційних експозицій (куточки, стенди) сучасних (новітніх) Героїв, розробка інформаційного середовища навчальних закладів з метою запобігання впливу інформаційної пропаганди, введення в навчальний процес годин суспільно-політичного інформування, реалізація обласного проекту «Слава не загине» тощо.
  • в грудні 2014 року - січні 2015 року проведено трьохденні навчально-тренувальні збори за розробленою програмою практичних вишкільних занять довійськового навчання і виховання учнівської молоді для педагогічних працівників, які викладають предмети “Захист Вітчизни“ та вчителів медико-санітарної підготовки на базі військово-патріотичного клубу «Орлятко» Теребовлянського району. До навчання вчителів за програмою санітарних інструкторів і військово-медичної підготовки залучено представників громадських організацій військово-патріотичного спрямування – «Самооборону Майдану» та «Білі берети»;

У процесі реалізації вищеозначених заходів виникло ряд проблем інформаційного, погоджувального, координаційного та фінансового змісту, тому слід в короткі терміни розробити Державну програму з національно-патріотичного або військово-патріотичного виховання дітей та молоді на період до 2020 року, що є вкрай важливим. На нашу думку необхідно:

  • при розробці Концепції (Програми) доповнити її мету та врахувати напрямки діяльності на відновлення і вшанування національної пам’яті, створення умов для розвитку громадянської активності, професіоналізму, високої мотивації до праці для розвитку європейської України, територіальні особливості та культурно-духовні традиції областей України, проведення об’єднавчих заходів всеукраїнського рівня (форумів, зльотів, майстер-класів тощо;
  • забезпечити наступність і системність національного, військово-патріотичного виховання, врахувати національні й вікові особливості дітей та молоді, конкретизувати завдання національної, військово-патріотичної складових у формуванні концептуальних засад Основних орієнтирів виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України. Розробити обов’язкову державно-орієнтовану модель громадянина-патріота, яка повинна передбачати вікову градацію і вимоги до формування завдань на кожному етапі формування світогляду дітей молодшого, підліткового, старшого шкільного віку на прикладах історичних перемог і звитяг, а не поразок українського народу в боротьбі за незалежність і демократичні ідеали;
  • підготувати нормативно-правову базу з питань впровадження системи національно-патріотичного та військово-патріотичного виховання. Для цього привести у відповідність і конкретизувати завдання розділу проекту Концепції «Система безперервного національного виховання» через пункти: «Основні виховні завдання сім’ї та родини», «Основні завдання ДНЗ», «Основні виховні завдання ЗНЗ», «Основні завдання ПТНЗ», «Основні завдання ВНЗ», «Основні завдання ПНЗ»;
  • посилити роль громадянської освіти, як важливого інформаційно-просвітницького чинника реалізації національного, військово-патріотичного виховання дітей і молоді. Використовувати виховний потенціал навчальних програм і предметів соціально-гуманітарного, природничо-краєзнавчого змісту, активізувати краєзнавчий аспект в системі національного, військово-патріотичного виховання, посилити роль і значення вивчення історії рідного краю у рамках навчального курсу «Краєзнавство»;
  • активізувати розробку навчальних програм гуртків військово-патріотичного змісту, навчально-методичну, організаційну, управлінську, фінансову підтримку проведення військово-патріотичних заходів, вишколів, змагань з орієнтування на місцевості, військово-тактичних ігор, занять з надання першої домедичної допомоги;
  • ввести в загальноосвітніх навчальних закладах факультативний курс з вивчення предмета «Захист Вітчизни» за вибором у 9 класах (не раніше) за рахунок варіативної частини навчальних планів;
  • формувати державний системний медіа ресурс з реалізації Концепії (Програми), що включатиме наступне: популяризацію і системне використання матеріалів Українського інституту національної пам’яті, розроблення образу «українського молодого патріота », пропагування перемог українського народу, завоювання національних інтересів , позитивних течій українського національно-визвольного руху, тематичних теле-, радіо-, інтернет- видань з даної тематики;
  • планувати та оптимізовувати проведення системних (традиційних) заходів з цих напрямків на усіх рівнях, міжвідомчу координацію завдань згідно з визначними та переможними датами української історії, календарем пам’ятних дат і ювілеїв, українським військово-патріотичним календарем і доцільність подальшої звітності про їх виконання в системі державних органів;
  • на першому етапі впровадження Концепції (Програми) здіснити підготовку та видання методичних рекомендацій з організації виховних заходів, роботи клубів, центрів патріотичного вихованя, поновлення історичної правди і її відновлення в громадянському суспільстві.

Пропонуємо для розгляду проект Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді.


Facebook

1000 символів ліворуч