05 березня ц.р. у Тернопільському обласному навчально-реабілітаційному центрі проведено перше засідання творчої майстерні «Система роботи працівників психологічних служб з дітьми з особливими освітніми потребами в закладах інституційного догляду та виховання дітей» для практичних психологів закладів професійно-технічної освіти Тернопільщини.
У вступному слові до усіх учасників директор навчально-реабілітаційного центру Ірина Король налаштувала їх на плідну активну працю й позитивно мотивувала практичних психологів до різнопланового бачення мислення та розвитку особистості дитини з особливими освітніми потребами. Вихованці закладу продемонстрували власні музичні таланти та можливості.
Працівники ТОКІППО Зоряна Коротюк і Світлана Демидась окреслили питання особливостей роботи практичного психолога з дітьми, які потребують більшого догляду, їх розуміння та допомоги; розкрили поняття «особлива дитина», «як особливій дитині» можна досягти успіху, позитивного результату у своїй діяльності; як практичному психологу варто працювати з такими дітьми, що необхідно враховувати у спілкуванні та вихованні з ними.
Доцент кафедри педагогіки і психології та інклюзивної освіти інституту Оксана Жизномірська зробила акцент на питанні соціальної адаптації та профорієнтації вихованців у відкритому просторі, ретельно проаналізувала практичні вміння та навички, зазначила характерні риси та ознаки, життєві компетентності, критерії та показники складних умінь дітей, а також професійні орієнтири, що є визначальними для вибору ними майбутньої професії; запропонувала психолого-педагогічні умови ефективного формування ключових компетентностей для підростаючої молоді з особливими здібностями.
Учасники психологічної майстерні мали змогу побувати на восьми практичних заняттях (кожен), об’єднавшись у творчі підгрупи, де ознайомилися з новими корекційними, інноваційними, психологічними підходами, технологіями, методиками щодо соціальної адаптації, професійної орієнтації, життєвого самовизначення підростаючої особистості; професійно збагатилися та розширили свій особистісний та професійний світогляд; практично побачили використання в освітньому процесі ефективних психолого-педагогічних технік, форм та методичних прийомів; обговорили професійні «новинки», інновації, запити, прагнення та можливості дітей; професійно зростали та підвищували професійний рівень своєї майстерності.
Практичні заняття були змістовними, насиченими, багатими на інноваційний та індивідуальний компоненти, особистісне ставлення та цінність кожної дитини, оригінальними у поєднанні теоретичного та компетентнісного підходів до освітнього процесу.
Завершилося засідання творчої майстерні активним і змістовним обговоренням проблем за «круглим столом».