Нещодавно в Тернопільському обласному комунальному інституті післядипломної педагогічної освіти проведено засідання Школи професійного зростання для практичних психологів ПТНЗ на тему «Особливості взаємодії практичного психолога з педагогічним колективом»

 

Під час засідання учасники обговорили наступні питання:

  • співпраця практичного психолога з педагогами в освітньому процесі (Демидась С.Р., методист НМЦПССР);
  • психологічна допомога в професійному та особистому зростанні та саморозкритті педагога (Жизномірська О. Я., доцент кафедри педагогіки і психології та інклюзивної освіти, кандидат психологічних наук);
  • сприяння психосоціальному та емоційному благополуччю особистості педагога (Гузік В. Б., практичний психолог ДНЗ «Чортківське ВПУ», смт. Заводське);
  • психопрофілактична та психокорекційна робота психолога з педагогами, класними керівниками щодо девіантної, делінквентної поведінки особистості (Війтик Н. М., практичний психолог ДПТНЗ «Заліщицьке ВПУ», м. Заліщики.

Під час засідання практичні психологи активно працювали та обмінювалися досвідом.

За підсумками роботи учасниками були вироблені методичні рекомендації:

Організація роботи практичного психолога з педагогічним колективом повинна бути комплексною, системною і побудованою на діагностичній основі.

Створити банк діагностичних методик для вчителів з вивчення пізнавальних здібностей, інтересів і схильностей школярів.

Проводити психолого-педагогічні консиліуми, спрямовані на формування у педагогів чітких уявлень про потенційні можливості і здібності кожного учня, їх пізнавальних інтересів і схильностей.

Надавати консультації педагогам у підвищенні психологічної компетентності, виробленні індивідуального стилю діяльності та розвитку особистісних стратегій, які відповідають їх можливостям, схильностям.

Вивчати психологічну готовність педагогів до вирішення професійних задач:

  • знання педагогами закономірностей педагогічної та вікової психології, психології особистості;
  • знання педагогами основних принципів в розвиваючої та особистісно- зорієнтованої освіти;
  • вміння визначати педагогічні цілі;
  • професійна компетентність педагога (ступінь готовності до позитивно-погоджувального типу взаємодії з учнями (узгодження зовнішнього і внутрішнього позитивного ставлення до учнів);
  • психологічна культура педагога;
  • уміння реалізовувати індивідуальний та диференційований підхід до учнів за віковими, статевими та індивідуальними особливостями;
  • особистісні характеристики педагогів, їх вплив на професійну діяльність.

Організовувати психолого-педагогічні семінари, засідання круглих столів, проблемних груп, тренінгів, практикумів, щодо підвищення психологічної культури педагогів, формування у них готовності використання у своїй роботі психологічних знань, вироблення необхідних вмінь та навичок.


Facebook

200 символів ліворуч
1000 символів ліворуч